Dit verslag is geschreven door mevrouw Biemans
Tijdens de Alma-week konden de leerlingen op woensdag 12 februari kiezen uit diverse workshops. Zo werd er een workshop digitaal tekenen verzorgd. Leerlingen kregen eerst instructies over de opdracht en maakten vervolgens met de hand een moodboard. Dit moodboard moesten zij daarna omzetten in een digitale GIF met de Piskel-app. Met veel enthousiasme werden nieuwe en bestaande skills ontwikkeld of verder uitgewerkt.
De leerlingen die deelnamen aan theatersport werden door verschillende spelvormen uitgedaagd om te improviseren. In het begin vonden zij dit best spannend, maar nadat het ijs gebroken was, durfden zij steeds meer van zichzelf te laten zien. Kortom: inspirerend, motiverend en een trotse juf!
De leerlingen die de brandweer hebben bezocht, kregen eerst informatie over het werk van de brandweer in Almelo. Na het informatieve gedeelte volgde een rondleiding. Tijdens de rondleiding werd het pas echt spannend, want het brandalarm ging daadwerkelijk af! De leerlingen hebben zo kunnen ervaren hoe de brandweer te werk gaat en hoe snel zij moeten handelen wanneer er nood aan de man is.
De leerlingen die voor het TechnoLab hebben gekozen, hebben met veel enthousiasme een maquette gemaakt waarin ze hun eigen winkel konden ontwerpen. Zo ontstonden onder andere een benzinepomp en een café. Tijdens dit project hebben ze gewerkt met verschillende tools, zoals een 3D-printer, een 3D-pen en een houtlaser. Door deze opdracht maakten de leerlingen kennis met allerlei nieuwe technieken. Ze waren zo gemotiveerd dat ze eigenlijk tijd tekort kwamen om al hun ideeën volledig uit te werken. Hun enthousiasme maakte dit project tot een groot succes!